Forum Liga F-One Strona Główna Liga F-One
Wyścigi F1
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Setupy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Liga F-One Strona Główna -> Kącik prasowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malina
ADMINISTRATOR



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:16, 14 Sty 2008    Temat postu: Setupy

Żeby uzyskiwać wyniki ponadprzeciętne musiecie "pogrzebać" w setupach. Moim zdaniem największy wpływ na osiągi mają modyfikacje przełożeń skrzynki biegów i ustawień skrzydeł. Modyfikacje oczywiście są zależne od stylu jazdy i każdy musi znaleźć tzw. złoty środek, czyli tak zmienić setup, żeby pasował do jego stylu jazdy. Oczywiście dobrze jest mieć jakieś setupy wyjściowe bo te oryginalne z gry są mało warte. W sieci można bez większego problemu znaleźć kilka różnych setupów i nad nimi popracować. Od razu jednak mówię, że jest to ciężka i żmudna robota! Ustawiasz, wyjeżdżasz, ustawiasz, wyjeżdżasz i tak w kółko. Więc wkurza mnie jak ktoś do mnie pisze na gg: daj setup, ale ten przerobiony!
Praca nad setupami pochłania bardzo wiele czasu, ale niektórzy by chceli dostać za darmo! A z jakiej racji! Zachęcam do współpracy w teamach. Ja wraz ze swoim partnerem z teamu teamu równolegle pacujemy nad setupami i się nimi wymieniamy, co skraca czas pracy. Zawsze wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że któryś z nas trafi w sedno.
Radzę też aby przed wyścigiem robić sobie w temach tzw. symulacje, które pozwolą na ustawienie np. optymalnej ilości paliwa aby go podczas wyścigu nie zabrakło, co się niestety zdaża na niektórych torach (np. Malezja).
Poniższy tekst pochodzi z instrukcji do gry F1 Challenge. Mam nadzieję, że wielu z wam pomoże. Powodzenia

gearing - przełożenie
----------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
dłuższe przełożenia brak zwiększa potencjalną maksymalną prędkość, zmniejsza przyspieszenie
krótsze przełożenia brak zmniejsza potencjalną maksymalną prędkość, zwiększa przyspieszenie

brake duct size - wielkość chłodzenia kanału hamulca
---------------------------------------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
zwiększanie brak zwiększa chłodzenie układu hamulcowego, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszanie brak zmniejsza chłodzenie układu hamulcowego, zwiększa maksymalną prędkość

engine rev limit - limit obrotów silnika
--------------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans Inne
zwiększanie brak zwiększa moc, zwiększa temperaturę silnika, zmniejsza żywotność silnika
zmniejszanie brak zmniejsza moc, zmniejsza temperaturę silnika, zwiększa żywotność silnika

radiator size - wielkość chłodnicy
---------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans Inne
zwiększanie brak zwiększa chłodzenie silnika, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszanie brak zmniejsza chłodzenie silnika, zwiększa maksymalną prędkość

steering lock - blokada skrętu kierownicy
--------------------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans Inne
zwiększanie brak zmniejsza promień skrętu
zmniejszanie brak zwiększa promień skrętu

differential lock - blokada dyferencjału
---------------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans Inne
zwiększanie zwiększa podsterowność na zakrętachbrak
zmniejszanie zwiększa nadsterowność na zakrętach brak

wings - spojlery
---------------------------------
zmiana wpływ na balans Inne
zwiększanie z przodu zwiększa nadsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność przednich opon na zakrętach, zmniejsza zużycie przednich opon, zmniejsza maksymalną prędkość
zwiększanie z tyłu zwiększa podsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność tylnich opon na zakrętach, zmniejsza zużycie tylnich opon, zmniejsza maksymalną prędkość
zwiększanie z przodu i z tyłu brak zwiększa przyczepność na zakrętach, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszanie z przodu zwiększa podsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność przednich opon na zakrętach, zmniejsza zużycie przednich opon, zwiększa maksymalną prędkość
zmniejszanie z tyłu zwiększa nadsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność tylnich opon na zakrętach, zmniejsza zużycie tylnich opon, zwiększa maksymalną prędkość

anti-roll bars - stabilizator poprzeczny
-----------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
zwiększanie z przodu (sztywniejsza) zwiększa podsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie przednich opon, zwiększa czułość prowadzenia
zwiększanie z tyłu (sztywniejsza) zwiększa nadsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie tylnich opon, zwiększa czułość prowadzenia
zwiększanie z przodu i z tyłu (sztywniejsza) brak zmniejsza przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie opon, zwiększa czułość prowadzenia
zmniejszanie z przodu (bardziej miękka) zwiększa nadsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie przednich opon, zmniejsza czułość prowadzenia
zmniejszanie z tyłu (bardziej miękka) zwiększa podsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie tylnich opon, zmniejsza czułość prowadzenia
zmniejszanie z przodu i z tyłu (bardziej miękka) brak samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie, zwiększa przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie opon, zmniejsza czułość prowadzenia

weight distribution - rozkład wagi
---------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
nastawienie na przód zwiększa nadsterowność brak
nastawienie na tył zwiększa podsterowność brak

brake pressure - ciśnienie w układzie hamulcowym
------------------------------------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
zwiększanie brak zwiększa czułość pedału hamulca, zwiększa zdolność hamowania i zużycie hamulca,
zmniejszanie brak zmniejsza czułość pedału hamulca, zmniejsza zdolność hamowania i zużycie hamulca,

brake bias - podział siły hamowania
--------------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
nastawienie na przód zwiększa podsterowność podczas hamowania przednie koła mogą się blokować, zmniejsza dystans hamowania
nastawienie na tył zwiększa nadsterowność podczas hamowania tylnie koła mogą się blokować, zwiększa dystans hamowania

camber - pochylenie
---------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
zwiększenie z przodu brak zwiększa przyczepność na zakrętach
zwiększanie z tyłu brak zmniejsza przyczepność na zakrętach
zmniejszenie z przodu brak zmniejsza przyczepność na zakrętach
zmniejszenie z tyłu brak zwiększa przyczepność na zakrętach

tire pressure - ciśnienie opon
---------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza zużycie przedniej opony
zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza zużycie tylniej opony
zwiększenie z przodu i z tyłu brak zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza zużycie przedniej i tylniej opony
zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa zużycie przedniej opony
zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa zużycie tylniej opony
zmniejszenie z przodu i z tyłu brak zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa zużycie przedniej i tylniej opony

toe in - zbieżność kół
-----------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
zwiększenie z przodu (+) brak poprawia skręcanie, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość
zwiększanie z tyłu (+) brak poprawia stabilność, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszenie z przodu (-) brak pogarsza skręcanie, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość
zmniejszenie z tyłu (-) brak pogarsza stabilność, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość

ride height - wysokośc zawieszenia
------------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność na szybkich zakrętach samochód może rzadziej ocierać się o nawierzchnie
zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność na szybkich zakrętach samochód może rzadziej ocierać się o nawierzchnie
zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu brak samochód może rzadziej ocierać się o nawierzchnie
zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność na szybkich zakrętach samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie
zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność na szybkich zakrętach samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie
zmniejszenie z przodu i z tyłu brak samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie

packers - podkładki (ograniczniki skoku amortyzatora)
---------------------------------------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność pozwala na to, aby przednia wysokość jazdy, została zmniejszona bez ocierania się o nawierzchnie
zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność pozwala na to, aby tylnia wysokość jazdy, została zmniejszona bez ocierania się o nawierzchnie
zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu brak pozwala na to, aby wysokość jazdy, została zmniejszona bez ocierania się o nawierzchnie
zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie
zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie
zmniejszenie z przodu i z tyłu brak samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie

spring rate - sztywność sprężyny
---------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
zwiększenie z przodu (sztywniejsza) zwiększa podsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie przedniej opony, zwiększa czułość prowadzenia
zwiększanie z tyłu (sztywniejsza) zwiększa nadsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie tylniej opony, zwiększa czułość prowadzenia
zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu (sztywniejsze) brak zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie opon, zwiększa czułość prowadzenia
zmniejszenie z przodu (bardziej miękka) zwiększa nadsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie przedniej opony, zmniejsza czułość prowadzenia
zmniejszenie z tyłu (bardziej miękka) zwiększa podsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie tylniej opony, zmniejsza czułość prowadzenia
zmniejszenie z przodu i z tyłu (bardziej miękkie) brak zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie opon, zmniejsza czułość prowadzenia

fast & slow bump - szybkie i wolne dobicia
-----------------------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
zwiększenie z przodu (sztywniejsza) zwiększa podsterowność na wyboistych zakrętach zwiększa zużycie przedniej opony
zwiększanie z tyłu (sztywniejsza) zwiększa nadsterowność na wyboistych zakrętach zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie tylniej opony
zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu (sztywniejsze) brak zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie przednich i tylnych opon, nie do przewidzenia i nerwowe prowadzenie
zmniejszenie z przodu (bardziej miękka) zwiększa nadsterowność na wyboistych zakrętach zmniejsza zużycie przedniej opony
zmniejszenie z tyłu (bardziej miękka) zwiększa podsterowność na wyboistych zakrętach zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie tylniej opony
zmniejszenie z przodu i z tyłu (bardziej miękkie) brak zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie przednich i tylnich opon

fast & slow rebound - szybkie i wolne odbicia
---------------------------------------------------------------------------
zmiana wpływ na balans inne
zwiększenie z przodu (sztywniejsza) zwiększa podsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zwiększa zużycie przedniej opony
zwiększanie z tyłu (sztywniejsza) zwiększa nadsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zwiększa zużycie tylniej opony
zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu (sztywniejsze) brak zwiększa czułość prowadzenia
zmniejszenie z przodu (bardziej miękka) zwiększa nadsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zmniejsza zużycie przedniej opony
zmniejszenie z tyłu (bardziej miękka) zwiększa podsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zmniejsza zużycie tylniej opony
zmniejszenie z przodu i z tyłu (bardziej miękkie) brak zmniejsza czułość prowadzenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Malina dnia Pon 22:22, 14 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Liga F-One Strona Główna -> Kącik prasowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin